Skare = Frihet!

I helgen var det undetbart fint väder! Jag vaknade tidigt (relativt sett), bytte om, gick över vägen och tog på mig skidorna. Satte av på ängarna ner mot sjön. Helt underbart! När sjön tagit slut hittade jag ett trevligt öitet skoterspår som ledde in i skogen, jag beslöt mig för att kolla in det lite. Det visade sig att det gick inte så långt men jag skymtade ett hygge där framme mellan träden och bestämde mig för att pröva skaren även i skogen. Den visade sig hålla ganska bra (tillräckligt för att jag skulle kunna ta mig fram) och jag kommer fram till ett hygge som ligger i en kraftig uppförsbacke. (Ok, det var ena sidan av ett berg som de hade kalhuggit). efter att ha klättrat en bra stund kommer jag upp på toppen, åker lite på skrå, solar lite, har allmänt roligt där jag åker runt och leker.

Efter ett tag bestämmer jag mig för att gena ner till sjön igen, detta visar sig dock vara inte fullt så lätt som jag tänkt mig då det var hyfsat brant ner för hygget och ganska mycket träd vid där nere. Jag lyckas i alla fall ta mig ner med allting helt och åker ut på sjön igen. Därefter bestämmer jag mig för att åka hemmåt eftersom jag börjar känna mig lite hungrig.

När jag kommer hen så slår tanken mig att jag borde kanske ta och springa lite, jag ska ju trots allt springa 10-mila om en vecka. Jag drar på mig löpardojorna och fat på en liten springtur. Väl hemma så känner jag mig ganska nöjd över mitt dagsverke och sitter därför med gott samvete och slappar i solen på verandan resten av dagen  :)

Jag ska bjuda på ännu en bild från mitt favoritställe :)

image11

Kommentarer
Postat av: K

Johanna nu är det hög tid för uppdatering tycker jag!

2008-05-09 @ 13:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0