God Jul mina vänner

Hej hej!
Jag har överlevt tävlingarna i Harsa och även julafton har jag tagit mig igenom med livet i behåll.  jag ska nu försöka ge en kort sammanfattning av Harsa resan.
Tävlingarna gick väl inte riktigt som jag hoppats. Onsdagens kortdistans i mörker vill jag helst av allt glömma. Men eftersom det inte går så försöker jag istället se det som en ny erfarenhet och att jag har lärt mig någonting på vägen. Det var en katastrof!.

Det var väldigt fina träningar på torsdag och fredag med bra orienteringsövningar. Stafetten gick i vanlig ordning åt helvete. Men, men det är ju tradition och inget ovanligt alltså.  Kortdistansen på lördag är inte ett lopp jag är nöjd med heller. Gjorde en ordentligt fin bom där jag tappade mågan många minuter.  Sprinten på eftermiddagen färemot gick bra, det är det lopp som jag är mest nöjd över! bommade inget och gjorde inga missar förutom att jag gjorde ett inte så fördelaktigt gen.

Söndagens långdistans började riktigt bra, låg faktiskt i delad ledning vid 3:e kontrollen. Tyvärr var det också där som jag gjorde världens krasch. Kartstället vek sig, kartan åkte ut, skidor och stavar var åt alla håll. Det tog en hel massa tid innan jag fick ordning på allt, visste var jag var och åt vilket håll jag skulle. Jag lyckades också göra två riktigt dåliga vägval (om man räknar bort smalspår-upp-för-hela-berget-till-ettan-vägvalet som inte var rigtigt dåligt utan bara dåligt) och så var det med det. Kom 3:a men var ungefär 4 minuter efter. Synd eftersom formen kändes bra och jag hade ganska bra flyt i orienteringn, gjorde inga bommar.  Men men, det gäller ju att välja rätt väg också.

Sammanfattnignsvis, jag hade hoppats på att det skulle gå bättre totalt sett.  Jag kanske lägger upp bilder på kartor senare.. :D


Julen firades i Juoksengi. Roligt som vanligt!  :D

Idag åkte jag skidor med pappa på underbara och älskade Ainiovaara (jag har saknat det!) Träffade lite folk som man inte sett på länge också, skidspåret är värsta metropolen :D Det var ett skönt pass också.

underbara Ainiovaara :D

Kommentarer
Postat av: puu

Kära gamla klasskamrat. det var av någon konstig anledning länge sedan jag tittade in här. Det måste det bli ändring på, var ju grymt rolig läsning.. nu är det bara lite för länge sedan du uppdaterade, så skriiiv, snälla.. du förgyller någons dag :)



verkar ju som att du har det ganska bra! önskar dig allt gott, och ett fantastiskt år 2009. Många varma kramar /Paui

2009-01-09 @ 11:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0