Tjoho!

Det var ett tag sen jag uppdaterade, jag skyller allt på att jag inte har tillgång till internet i stugan ( det är faktiskt en riktigt bra bortförklaring!). Så det kommer nog bli ganska glest mellan uppdateringarna nu under sommaren, tyvärr.

Det har väl egentligen inte hänt så mycket sen sist, jag har börjat jobba på Haglöfs och kommit fram till att jobba i butik är okej som sommarjobb men ALDRIG något jag skulle vilja göra på heltid. ( Men å andra sidan. vad vill jag göra på heltid? Jag vill ju bara hålla på med sånt jag tycker är kul :P ) Det är hekt okej att jobba när det finns saker att göra och när det är kunder i butiken, men är det tomt i butiken och det är inget annat att göra än att slå ihjäl tid, då blir jag less. Det är inte riktigt min stil att bara gå omkring och göra absolut ingenting en hel dag. ( Okej, det kan hända att vissa personer exempelvis mamma och pappa vill säga emot här. Men det är skillnad på att driva omkring och göra ingenting hemma och att göra ingenting på jobbet. Hemma har jag som syfte att göra ingenting, det är mitt mål och jag är nöjd med det. På jobbet är ju syftet att jobba.)

Det värsta är att jag brukar gå och tänka på alla timmar jag skulle kunna träna istället för slå ihjäl timmar i butiken (och dessutom få ont i benen och fötterna på köpet på grund av det hårda golvet).

Nu låter jag väldigt negativ, men faktiskt det är rätt okej ändå, och jag har trevliga arbetskamrater. Dessutom får jag ju betalt :P

Just nu är jag hemma i Armasjärvi. Jag har haft repetition inför föreställningarna i helg. (Sånger från Matojärvi) Det är faktiskt grymt kul, Faktiskt nåt jag skulle kunna tänka mig att jobba med på heltid, ( Nästan) Synd bara att jag faller på bristande kompetens för att kunna få någon sådant jobb. (Om det nu ens existerar ett sådant jobb?) Jag ångrar allt oftare nuförtiden att jag slutade spela piano (Okej, varsågod mamma, säg bara "Vad var det jag sa") Men jag ångrar inte för en sekund att jag började skidorientera och jag är trots allt inte omänsklig, jag kann inte göra allt, hur mycket jag än skulle vilja.

Därför har jag nu bestämt att när jag nu har slutat skolan så ska jag börja spela gitarr! :D (Ni har hört det förr, jag vet, men den här gången menar jag allvar!)

På tal om det, jag har ju faktiskt tagit studenten och jag har några bilder :)

Jag och min fina bild


Ganska likt eller hur!

Balsminket och frisyren är fixad, men visst kunnde jag sminka mig redan som liten?
 

I lite bekvämare kläder :P  Fin?         

Kommentarer
Postat av: Veronica

Äntligen en uppdatering!:-) Hoppas allt är bra med dig och vet du, din kommentar om jobbet är exakt vad alla säger - oavsett om de är i butik eller inom vården...Okej, men inget för framtiden.:-) Vi måste dra ihop något snart, en grillkväll eller nåt.:-) Ha det jättebra! Kramar

2008-07-08 @ 14:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0