Kilpisjärvi

Jag och Joakim åkte alltså till Kilpisjärvi på tisdag kväll för att åka skidor i några dagar. Jag måste erkänna att det kom lite oväntat, men jag kan inte säga nej till chansen att få åka skidor, speciellt som min skidsäsong slutade lite abrupt och (i mitt tycke) allt för tidigt.

Det såg lite orväckande ut när vi började närma oss, det fanns nämligen inte så mycket snö, men vi hade inte behövt oroa oss för på fjället fanns det ännu mycket snö kvar.

På onsdag var det ganska blåsigt och inte idealiskt skidåkar väder men det kompenserades mer än väl av vädret på torsadag och fredag. Strålande sol, inte ett moln på himlen och finfin skare! Hur fint som helst! Det var smärtsamt att sätta sig i bilen och åka hemåt igen efter lunch på fredag.

Det blev väl ungefär 14 timmars träning under de dagar som vi var där, helt klart godkänt enligt mig. Jag hoppas bara att Jocke inte tyckte att jag var allt för jobbig att ha med (han var faktiskt tvungen att vänta på mig ibland, speciellt i uppförsbackarna). Men som han sa; Det har ju varit bra trots att du var med. Ibland har han kul humor den pojken.

Några bilder nu, det är dock inte mina egna utan snodda från internet (jag hade inte med kameran) så mängden snö kan vara en aning missvisande.

image12



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0