Jag skriver väl nåt jag med...

Jag har, för alla som inte redan visste det, varit på Läger i Vuokatti senaste veckan. SUPERKUL! Men så många har redan skrivit om lägret så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.

Men jag kan ju börja med att berätta att det var en underlig känsla när man satte på sig skidorna första gången. De kändes hur långa som helst, kändes superkonstigt. När man sedan tog de första skären, Åh vilken underbar känsla! Glädje i dess renaste form!




Annan rolig information kan vara att vi fick potatis till lunch och middag varenda dag. Alltså Varje Måltid! Man blev ganska fort ganska less!

De hade lagt ut ett snöspår utomhus och det var väl vår stora räddning för annars hade vi nog alla behövts spärras in på mentalsjukhus efteråt. Att åka 19 timmar i en ca 1km lång tunnel ger nog vissa mentala rubbningar.



En hel del träning blev det. Fem jätteroliga dagar, fem jätteroliga stugkamrater!


Btw. Det är jättefin terräng där, rena orienteringsparadiset med kullar och sänkor, gropar och punkthöjder. Uderbart! Jag blir bara så lycklig av att springa där!








Efter en rad interna skämt, och en hel del utvecklande av dessa skämt så fick vi besök av två skidåkerskor i Burka. De skulle ha varit med och filmat teknink, men de fick tyvärr förhinder...


På torsdag efter lunch bar det av hemmåt igen, Jag tror att alla utom tre (de tre chaufförerna) sov största delen av resan.  Jag hörde till dem som satte sig i bussen, lade huvudet mot kudden och somnade. Vaknade (i princip) inte förrän i passerade Kemi.  Skönt att sova, men det resulterade i dåligt samvete för att Jonas fick köra ända från Vuokatti till Boden. Jag ber nu officiellt om ursäkt! Fast kanske var det bäst så för jag vete tusan om vi hade kommit hem om jag hade kört.



Idag har jag testat min nya investering (IR-grej till datorn så att man kan föra över filer från pulsklockan till datorn) verkar hur bra som helst.  :D 



Den översta kurvan är det första passet, den understa det sista. Jag startade båda passen med utgångspunkten att köra ett A1 skate pass på ca 2 h.  :D

Nu ska jag gå och göra någonting vettigt!

Kommentarer
Postat av: K

Underbart inlägg, blir varm i själen :)

2008-10-17 @ 22:16:43
URL: http://kristina.nordebo.net
Postat av: JT

>> K

Tack:D

Det värmde själen att få stå på skidor igen.

Illa det där med hälarna!

2008-10-17 @ 23:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0