Upp, upp, upp

Backtest idag. Det gick avsevärt bättre än förra gången, pers med 1 minut! Det ni!


(Fakta om backtestet: Start vid vägbommen (syns på kartan) Mål på toppen. ca 2,5 km långt och ungefär 200 höjdmeter)

Jag misstänker att det huvudsakligen beror på två saker:
1. Jag hade inte sprungit BAMM två dagar innan så mina ben var mycket fräschare än förra gången.
2. Jag hade tränat lite innan.

Även om jag gärna vill inbilla mig att punkt två är den som har spelat störst roll så misstänker jag innerst inne att det faktiskt är punkt ett.

Lägg dock märke till att benen endast var fräschare än förra gången, därmed inte sagt att de var fräscha. Jag kände att vaderna höll på att stummna redan på uppvärmningen, och det är INTE bra, Inget man eftersträvar om man ska göra backtest i alla fall. Men vaderna samarbetade i alla fall ända fram till mellantiden, efter det gick de dock i strejk och efter ytterligare en bit dog de rent av. Från mellantiden och imål var det bara en enda lång resa genom helvetet. Sista biten sprang Niklas brevid och hjälpte mig att hålla tempo, TACK! Det behövdes verkligen. (om syftet verkligen var att hjälpa mig hålla tempo är jag ju inte 100% säker på förståss, men jag väljer att tro det)

Väl uppe var det så underbart att bara få lägga sig ner och dö (jag hade ju färdats genom helvetet). Är nöjd över att ha persat, men kände ändå att kanske kanske hade jag kunnat pressa mig lite till. (Varför gjorde jag inte det då undrar ni säkert (det undrar jag nog själv mest av alla). Jo för att jag är nog lite rädd för att ta ut mig till max (vad finns det annars för förklaring?) och det är min stora svageht och något som jag verkligen måste jobba på för att ändra.) Men oavsett om jag gav max eller inte, det var skönt att komma upp på toppen. :D

Efter maten mådde jag dock pyton och ville helst av allt spy, lyckades hålla mig från det dock.

Nu har spy-känslan lagt sig och kvar är bara den sköna tröttheten, vilket är ett utmärkt argument till att gå och lägga sig, vilket jag ska göra nu!

Godnatt!

P.s Vickan och Lone, det gläder mig oerhört att ni också längtar till snön och skidorna :D Vi kan kanske göra en skidtur någon gång i vinter? D.s

Kommentarer
Postat av: vicke

Ohja! Jag är helt klart på :)

2008-10-08 @ 11:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0