Back on track!

Skidorienteringssäsongen tog slut förra helgen, sista tävlingen gick i Sodankylä. Lapin Lumi Rastit. Finfina tävlingar så klart. Jag gjorde nog säsongens två bästa lopp där. Jag är jättenöjd över att kunna avsluta med bra tävlingar, det känns skönt. Som att träningen trots allt har gett lite resultat och att jag är på rätt väg.

Förra veckan var inte så bra. Jag var trött helt enkelt. Inte riktigt sjuk, men inte helt frisk heller. Jag orkade inte träna, eller ides inte. less helt enkelt.  Idag på morgonen hade jag inte heller någon som helst motivation, tränade inte på morgonen, tänkte att jag skulle göra det på eftermiddagen. Som vanligt när jag skuter upp något så kan jag inte koncentrera mig på nåt, definitivt inte på matte D!!! (det hjälpte inte heller mitt samvete att Waller hade varit ute och sprungit före frukost!) Efter lunch gav jag upp,  vallade skidorna,  drog på mig träningskläderna och släpade mig till spåret i alla fall.... Och vad såg jag? Helt perfekta nypistade spår, solen tittar fram och skiner ner på mig, grymt bra glid! Jag kom plötsligt ihåg att jag älskar att åka skidor!!! Hur var det möjligt att jag inte hade velat åka skidor idag? Det finns ju inget bättre! :D

Att spåren var så fina betydde så himla mycket! Jag var hemma i Ötå torsdag-fredag och var tvungen att åka på asdåliga spår! Skämmes Övertorneå kommun! Dessutom så har kommunen nu avskedat pistmaskinsföraren, Ja det var ju jävligt lyckat, precis innan påsklovet och så. Jag hoppas att någon från kommunen läser det här (liten chans jag vet, men ändå!) Jag är så besviken på kommunen! Det är inte det mista konstigt att ungdomarna flyttar därifrån så fort de får möjlighet, det går inte att bedriva någon som helst idrotssatsning i Övertorneå! Idrottsklubbarna fånr inget stöd. Nästa gång jag är hemma ska jag nog gå upp till kommunhuset och säga dem ett sanningens ord!



Jag ska jobba hela påskhelgen... Gaaah. Vad tänkte jag på när jag sa att jag kunde göra det? Nåja, jag får väl stå mitt kast nu och helt enkelt härda ut. Det är ju i alla fall en liten inkomst.

Nu funderar jag på att gå och lägga mig

Kommentarer
Postat av: Linnéa L

Du råkar nog även ut för Valborg! :-P

2009-04-07 @ 08:05:15
Postat av: vickan

jaa, jag vet hur du känner och hur du tänker, jag sitter i samma båt (ang jobbandet). :p Men det är bara att stå sitt kast och tjäna pengar! ;) Jag har iofs bett om ledigt fem dagar (from 16:e tom 20:e), men kan faskien inte komma hem förrän på eftermiddagen/kvällen den 17:e... :( så jag hinner inte vara hemma så länge.



Nåja, Glad påsk! :)

2009-04-09 @ 21:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0