Hemma

Idag var det superfint väder, typiskt att just jag skulle behöva åka bil då.

Jag har också grillat korv och eldat idag. Sånt som man ska göra på valborg, jag håller mig till traditionerna ska ni veta :P
Imorgon bär det av till Haparanda för att jobba. Sista helgen jag jobbar faktiskt, om jag nu inte får några dagar i juli. Det känns att sommaren närmar sig med stormsteg, Det är inte länge kvar tills vi ska börja plantera... jag ser fram emot det med skräckblandad förtusning. Det kommer att bli förjävligt jobbigt, det värsta vi gjort skullle jag tro, och det vill inte säga lite! Men samtidigt längtar jag efter att få vara ute hela dagen, att få prata med Lone och Vickan, att få gå och dagdrömma. Längtar efter att få vara så slut så att man knappt tar sig ut ur bilen, att få vara så trött så att man skrattar åt allt bara för att man inte ska börja gråta. Längtar efter den härliga känslan när man äntligen får gå och lägga sig efter en hel dag på hygget. Det finns nog ingen skönare känsla. 

Men början på skogsplanteringen innebär också slutet på min vistelse i Älvsbyn, det är så tråkigt att jag inte ens vill tänka på det. Jag skjuter det ifrån mig, vägrar att inse, låtsas som ingenting.
Jag tänker inte skriva mer om det.

Nu funderar jag på att gå och lägga mig. Det vore skönt. Men jag vet inte riktigt om jag kommer att kunna somna, jag har så mycket att tänka på.

Fast jag är ganska trött ändå, jag slocknar nog ganska fort.

Kommentarer
Postat av: vicke

jag håller helt och hållet med föregående talare. Jag hade inte kunnat få det (syftar till stycket om planteringen) nedskrivet bättre själv... :)

2009-05-03 @ 23:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0