Kom vinter, kom!

Konstsnöspåret har öppnat på Nydala, 1800m fram och tillbaka. Härligt, jag kommer att överleva trots allt! På onsdag far jag till Vemdalen för första tävlingen i Sverige, riksläger är det också :) Det blir roligt, efter det är det helt plötsligt jul.. HUR gick det till? Tiden har ju gått rasande fort och jag har snart gått en hel termin här i Umeå. Hua, läskigt.

Jag har bestämt mig för att byta klubb och börja köra för Umeå OK i skidorientering men också i fotorientering. Det har dragit igång en tjejsatsning och jag tror att det kommer att bli riktigt bra! Vet dock inte om jag kommer att kunna köra för UOK nu i Vemdalen, det är inte helt färdigfixat med alla papprena. Eller, ärligt talat, jag vet inte alls hur man gör när man byter klubb, jag antar att det är papper som man måste skriva på och skicka in. Det har jag i alla fall inte hunnit göra ännu. Det är förståss lite sorgligt att inte äka för ÖIF längre, men jag tror att det här kommer att  bli superbra!:)

Igår var jag och bowlade med Fredrik, har nog aldrig fått så mycket stryk som då. Det berodde Inte på att Fredrik var ohejdat duktig på att bowla, nej jag var helt enkelt fruktansvärt dålig! Brutalt dålig! Har aldrig varit sämmre faktiskt. Men kul var det i alla fall :)

Sedan lagade vi lutfisk, det var ...spännande. Varken jag eller Fredrik hade någonsin ätit det förrut och ingen av oss visste hur det skulle se ut när det var färdigt. Den hade i alla fall en väldigt mysko konsistens. Det smakade som ägg och faktiskt så påminde konsistensen också lite om löskokt ägg. Spännande :P

Igår hade jag också en liten cykelnyckeln-fastnar-i-låshelvetet-på-cykeljäveln-och-går-av-incident. Hur jobbigt som helst! Men men, lyckades trots allt hålla modet uppe, bar cykeln till Ålidhem (från universitetet) och i morse så bar vi den till IKSU, lånade en bultsax och klippte av låset. Phew. Nu måste jag bara fixa ett nytt lås, men det ska nog gå bra.

Jag längar efter snön nu! Vill ha ett vitt och fint snötäcke på marken! åååhh vad jag längtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0