Jag vägrar skriva något om att det var fettisdag...

Igår var det finfint väder igen, till skillnad från förra veckan så var det dock inte -30 grader kallt! Det var härligt att åka skidor, eller kanske borde jag säga att det skulle ha varit härligt ifall spåren hade varit pistade!!! När jag var ute och åkte idag på morgonen var de inte heller pistat = less!

Men åter till gårdagen. På kvällen åkte skidlinjen till Hemmingsmark föra att köra en liten tävling. Först en prolog som bestod av en 400m sprint (skate) och för mig en åktid på ungefär 1 min och 16 sek. (hann få mjölksyra!)  sedan 6 km (också skate) med gemensam start. Grabbarna körde 9 km. Det gick inte helt oväntat dåligt för mig. Jag är totalt ur form för tillfället.

Nåja, det var roligt i alla fall, även om jag var jätteotaggad innan. Efter loppet åkte vi till Jojje och fikade mackor och semla. Gott :D sedan for jag och de flesta andra hem medans några stannade och såg fotboll. En rolig dag alltså.

Idag har jag, som jag redan nämnt, åkt skidor på morgonen. Finfint (vädret alltså) men var hur seg som helst.  Sedan hade jag lektion och räknade lite matte och fysik. På eftermiffagen står det på mitt schema att jag ska jobba själv, dvs. ingen lärarledd lektion. Men det blev som det har blivit väldigt många gånger nu på sistone (speciellt nu när det är ljust och speciellt då när det var så kallt) nämligen att jag bytte om och åkte skidor istället. Jag menar, om man får välja mellan att åka skidor när det är ljust innan middag, eller åka när det är mörkt efter middag... Då väljer då i alla fall jag att åka medans det är ljust! Och vilken himla tur att jag får välja då :D Jag kan göra det varje dag om jag vill :) :) (vilket jag i princip också gör, tyvärr. För jag får inget skolarbete gjort på det sättet. Men jag får väl börja skärpa mig och plugga på kvällarna istället. Det är helt enkelt lite hederlig självdiciplin som behövs. (Och nu blev det här en lång parentes)) På andra passet var det i alla fall pistat, annars gick det lika dåligt som det första.


Wassberg åkte ut ur Mästarnas Mästare... tråkigt.



Fint spår?


Såg inte mina skidor när jag åkte....


Nu Nationalsång:

Kommentarer
Postat av: Håkan

pistat! vilka krav du har. När jag var i din ålder.....

2009-02-26 @ 20:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0