Kort sammanfattninng hittills.

1. Varmt
2. Manga (!) trevliga manniskor
3. Varmt
4. Trafik
5. Galet varmt
6. Gastfrihet
7. Ris
8. Varmt

Det ar en knapp vecka sedan vi kom till Filippinerna.  Vi var i Manila f;rsta dagen, Manila 'r en stor stad med m[nga m'nniskor och m[nga bilar! Helt Galen trafik h'r! vi for sedan till Pagsanjan. Pagsanjan ligger p[  s'dra delen av  ;n Luzon. vi var och s[g Pagsanjan Falls. Mycket fint.




(inte mina bilder, laddar upp dem n'r jag kommer hem)

I pagsanjan kunde jag och pappa vara och springa ocks[, det k'ndes bra!
Fr[n Pagsajan [kte vi sedan tillbaka f;rbi Manila och upp till Urdaneta, d'r h'lstade vi p[ p[ ACTS, ett pr'st seminarium d'r pappa jobbade f'rut. Hur fint som helst! J'tttetrevliga m[nniskor och ett j'ttefint st'lle, med fin tr'dg[rd med en massa frukttr'd och buskar.  P[ seminariet g[r ungef'r 30 seminarister, de bor d'r som p[ ett internat. De var verkligen sn'lla! J'ttev'lkommnande och roliga. Humor verkar vara ett gemensamt drag hos filippinare  :P Alla var dock inte j'ttabra p[ engelska, men det gick bra iallafall. tr[kigt att ]ka darifr[

Vi var ocks[ en dag i Baguio, ska man bo i Filippinerna s[ 'r det i Baguio man ska bo, helt klart! D'r 'r det n'mligen svalare eftersom det ligger s[ h;gt upp i bergen. J'ttefin stad ocks[!

Nu 'r vi tillbaka i Manila och h'r ska vi v'l stanna i tv[ dagar, egentligen var planen att forts'tta till Romblon imorgon, men eftersom det 'r en Tyfon p[ g[ng s[ v'ntar vi en dag, Man vill inte g'rna [ka b[t p[ havet direkt efter en tyfon :p.

Hoppas ni alla har det bra d'r hemma, jag kan tyv'rr inte s'ga att jag l'ngtar efter er, jag funderar tillochmed p[ att stanna h'r :p

Ha det bra s[ l'nge!

Kommentarer
Postat av: Kristina

NICE!! Kul med rapport, kul att ni har det bra.

Tänkte skriva fina bilder.. fast det var ju inte dina bilder. Men fint ställe!



Ska man tolka smileysen efter "funderar tillochmed p[ att stanna h'r" som ett skämt eller?



Jag, som it ännu har förkovrat mig i smileysarnas sätt att användas antingen som en förstärkning av en representerad känsla eller som en symbol för ironisk undermening, blir lite förvirrad :S

2009-06-26 @ 19:36:30
Postat av: Linnéa L

Gött å höra att allt är bra!



Här hemma skiner solen och det är varmt.



Jag hoppas att du dyker upp i Happis när du återvänt från södern.



Ha en fortsatt trevlig resa!



//Linnéa

2009-06-27 @ 15:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0