Laktat tar mig oftast på slutet...

...idag blev det med ca en minut. Det var så mycket Kristina var före mig imål idag alltså.
Succéduon har nämligen slagit till igen.

Medicinska studentkåren ordnade idag på nydala en maskerad-skidtävling till förmån för Läkare utan Gränser. Loppet gick i klassisk stil, 10km masstart. Eftersom jag och Kristina heljhärtat stöder sådana här roliga event så stod vi på startlinjen ut klädda till pyrovat och laktat. Succé naturligtvis.





Eftersom både pyruvat och laktat är sura (syror) så gjorde vi vårt bästa för att se sura ut, det var dock omöjligt i det underbara vädret och den härliga stämmningen! Vi hade hur roligt som helst och är superstolta över vår insats och inte minst över vår utstyrsel. Den skapades för övrigt igår kväll efter ett par timmars klippande och tejpande samt flummande.



Som sagt så drog kristina ifrån mig och gick tillslut imål en minut före mig, men det är väl så det är antar jag.. det är mest laktat som gäller i slutet på ett lopp :P
Resultat tror jag kommer att komma upp på www.medisinska.se och det ska tydligen också finnas bilder uppe på facebook :)


Det är detaljerna som gör det...

Dagen kunde inte ha blivit bättre! :)

Kommentarer
Postat av: Lonsko

Haha! - gillar skarpt!

2010-03-13 @ 23:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0